PowAirBox - zasilanie postojowe pojazdów ratunkowych |
|
|
|
PowAirBox to złącze prądowo-powietrzne (lub tylko prądowe) z automatycznym wyrzutnikiem do zasilania pojazdów ratunkowych i straży pożarnej jednocześnie w prąd elektryczny i sprężone powietrze. Dzięki temu urządzeniu pojazdy są w każdej chwili gotowe do akcji. Oczywiście można używać go do dowolnych pojazdów, które muszą być w stałej gotowości lub których unieruchomienie może być bardzo kosztowne.
Bezpieczeństwo
W chwili uruchomienia pojazdu wtyk jest automatycznie wyrzucany z gniazda na pojeździe a obrotowa pokrywa samoczynnie je zamyka.
Wskaźnik akumulatora z sygnalizacją
Wskaźnik stanu akumulatora informuje na bieżąco o:
- statusie ładowania (tzw. "biegnące światło")
- aktualnym stanie naładowania akumulatora
- krytycznym rozładowaniu wraz z sygnalizacją akustyczną
Wskaźnik podłączony jest do sieci pokładowej pojazdu i całkowicie niezależny od zasilania zewnętrznego oraz obecności wtyku w gnieździe.
Kontakty pomocnicze
Każde złącze jest wyposażone w dwa kontakty pomocnicze do dowolnego wykorzystania (np. CAN-Bus lub blokada uruchomienia pojazdu).
|
- elastyczność zasilania - jedna wersja dla 12V i 24V
- zabezpieczone przed niewłaściwą polaryzacją
- wszystkie podłączenia zabudowy są wtykowe - w przypadku awarii wymiana skrzynki na nową jest bardzo szybka i nie wymaga specjalnych umiejętności
- PowAirBox może współpracować z praktycznie dowolną ładowarką
- zgodne z DIN 14679
Opcjonalnie PowAirBox jest dostępny w komplecie z ładowarką jako zestaw gotowy do szybkiego zamontowania (kabel ładowarki zakończony odpowiednim wtykiem do PowAirBox-a).
Do PowAirBox-a polecamy -> ładowarki Champ
|
- automatyczny wyrzutnik wtyku przy uruchamianiu pojazdu
- prąd i powietrze w jednym przewodzie
- złącza z/bez powietrza są współkompatybilne
- przewód zachowuje elastyczność do -15°C
- wbudowany wskaźnik napięcia z optyczną i akustyczną sygnalizacją przy spadku napięcia poniżej wartości krytycznej
- zabezpieczone przed podłączeniem do niewłaściwego napięcia
- bezobsługowe
- mocna obudowa z tworzywa (poliamidu) wzmocnionego włóknem szklanym (PA6, GF30)
- stopień ochrony IP 54 przy zamkniętej pokrywie
- klasa ochrony II
|
PowAirBox A
|
- prąd 230Vac i powietrze
|
PowAirBox B
|
- prąd 230Vac
|
|
Warianty napięciowe
- 230 V (ładowarka na pojeździe)
|
|
Bolce kodujące zabezpieczają przed niewłaściwym sprzęgiem napięciowym - złącza różnych napięć są kodowane i niemożliwe do omyłkowego połączenia.
Złącza z powietrzem i bez powietrza są współkompatybilne AB (dla tego samego napięcia): można podłączać pojazd niekorzystający ze sprężonego powietrza do przewodu z powietrzem i odwrotnie. Pomimo takiego podłączenia nie ma utraty powietrza ani w instalacji pojazdu ani budynku.
ZŁĄCZE POWAIRBOX NIE ZAWIERA PROSTOWNIKA (ŁADOWARKI), ŹRÓDŁA POWIETRZA ANI ZAWORU ZWROTNEGO! - Ładowarkę należy zamówić osobno!
ZŁĄCZE POWAIRBOX NIE PRZYGOTOWUJE POWIETRZA T.J. NIE SPRĘŻA, NIE ROZPRĘŻA, NIE FILTRUJE, NIE ODOLEJA, NIE OSUSZA ANI NIE WYKONUJE ŻADNEJ INNEJ OBRÓBKI POWIETRZA - GOTOWE PRZEKAZUJE Z BUDYNKU DO POJAZDU!
Przygotowanie powietrza jest częścią instalacji budynku.
|
|
Zasilanie [V] |
Maks. prąd [A] |
Napięcie sieci pokładowej [V] |
Kontakty |
Art.-Nr. |
Gniazda |
"A" prąd i powietrze |
"B" prąd (bez powietrza)
|
PowAirBox 230 |
230 |
20 |
12 / 24 |
L1 , N , PE , 2 pom. |
1549.230100 |
1549.230200 |
PowAirBox 24 |
24 |
20 |
12 / 24 |
+ , - , 2 pom. |
1549.024100 |
1549.024200 |
PowAirBox 12 |
12 |
20 |
12 / 24 |
+ , - , 2 pom. |
1549.012100 |
1549.012200 |
Wtyki z kablem 4m
|
|
|
PowAirBox 230 |
230 |
20 |
12 / 24 |
L1 , N , PE , 2 pom. |
1549.230010 |
1549.230020 |
PowAirBox 24 |
24 |
20 |
12 / 24 |
+ , - , 2 pom. |
1549.024010 |
1549.024020 |
PowAirBox 12 |
12 |
20 |
12 / 24 |
+ , - , 2 pom. |
1549.012010 |
1549.012020 |
Wtyki z powietrzem wyposażone są w specjalny kabel zespolony, wtyki bez powietrza w kabel gumowany "heavy-duty" 5x2.5 mm2. Przewód standardowo ma długość 4m. Opcjonalne są dostępne długości standardowe 5m, 6m i 10m a na życzenie dowolna.
Uwaga - przewód z wtykiem od strony budynku nie jest zakończony w żaden standardowy sposób. Zakończenie/zarobienie od strony budynku i podłączenie do instalacji elektrycznej oraz pneumatycznej jest w gestii instalatora.
W pojeżdzie należy dodatkowo przewidzieć zawór zwrotny w instalacji powietrznej zapobiegający ucieczce powietrza po wypięciu wtyku zasilającego (wtyk ma zawór).
Widok "w pracy"
|
Widok w spoczynku
|
Mocowanie sufitowe
(opcja)
|
|