Separatory
Separatory przełączają prąd o dużej mocy przy małych prądach sterujących. Zapewnia to bezpieczne działanie podłączonych układów (świetlnego, zapłonowego) oraz zabezpiecza je wraz z pokładowym źródłem energii, przed nadmiarem ładunku lub uszkodzeniem. Separatory są stosowane w szczególności przy układach wysokoprądowych. Ich optymalna praca jest możliwa w temperaturze otoczenia od 40°C do 85°C z niską opornością przejścia w stanie zamkniętym i wysokim stopniu izolacji w stanie zamkniętym. Mimo małych rozmiarów, nowoczesne separatory są w stanie podłączyć prąd aż do 300A, a w niektórych przypadkach mogą wyłączyć prąd zwarcia 500A na kilka milisekund. Separatory zamontowane w pojazdach. Dzięki niskiemu zużyciu mocy przy zwartych stykach oraz małemu zasilaniu wymaganemu do sterowania (około 1W), są w stanie działać bez dodatkowych radiatorów. Posiadają komapatybilność elektromagnetyczną (EMC) a co za tym idzie, są niewrażliwe na zakłócenia napięcia pochodzące z pojazdu oraz z zewnątrz
Separatory baterii LEAB CDB
Separatory baterii LEAB CDB oddzielnie ładują dwie baterie akumulatorów przez prądnice, ładowarkę lub panel słoneczny, zastępując mostek prostowniczy. Mogą być używane w pojazdach 12 i 24V. Dzięki technologii półprzewodnikowej, prąd ładowania jest bardzo efektywnie dostarczany do akumulatora. Bateria o najniższym napięciu, czyli naładowana w najmniejszym stopniu , jest zawsze ładowana pierwsza. Stały pomiar napięcia przy wejściach pozwala na kontrolowanie przepływu prądu, dzięki czemu akumulatory o różnych rozmiarach i stopniach rozładowania zostają naładowane szybko i niezawodnie. Sprawia to, iż ładowanie akumulatorów pomocniczych przy pokonywaniu krótkich dystansów jest bardziej efektywne. W przeciwieństwie do standardowych separatorów, produkty firmy LEAB nie pozwalają na wzajemne rozładowywanie się akumulatora rozruchowego i pomocniczego, nawet podczas ładowania, dzięki czemu rozruch jest zagwarantowany.
Separatory LEAB
Separatory odcinające są kontrolowane elektronicznie i posiadają wystarczającą moc aby ładować kilka akumulatorów o dużej pojemności. W związku z tym, że przy przełączaniu nie są używane przewody sygnałowe, separatory mogą zostać dopasowane do nowoczesnych pojazdów z magistralą CAN. Wiele separatorów odcinających firmy LEAB umożliwia rozruch pojazdu z dodatkowej baterii gdy akumulator rozruchowy jest rozładowany.
|